Followers

--x kenal maka x cinta--

"kalau dah baca follow.. xnk baca sila click kat butang "X" "

Saturday, November 20, 2010

-- ulangan.. mimpi tadi tak seindah biasa --

"dahhhhh!!! semua salah awk.. awk yg x reti jaga mak.. x reti nk jaga rumah.. skarang, tengok la apa dah jadi. Rumah kucar kacir mcm tongkang pecah.."

dammmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!!!

pintu kayu yang terpahat indah dengan corak abstrak itu ku hempas sekuat2 nya.. kerana terlalu bengang.. aku menhempas kn diri ku di atas katil.

brooooooooooooommmm.... berdaung bunyi enjin kereta waja milik abg iparku... ak terpana melihat kejadian itu..kakak ku telah mninggalkan rumah agam milik abah ku..

dengan perasaan marah yang masih bersisa.. aku keluar dari kamar tidurku yg tersusun rapi seperti selalu..
pergi ke porch di belakang rumah.. mengenangkan pertengkaran aku dan kakak ku tadi.. ntah apa puncanya.. aku pun x tahu.. aku bingung sendirian...

aku dgr bunyi bising dari kamar mak... aku masuk dan terkejut.. kaget serta kaku seluruh tubuh ku.. melihat seorang insan yang amat ku rindui ada dalam bilik itu.. tp... sedang apa "Dia" berada di situ?? dan berbuat apakah "Dia"??

yaa.. "Dia" abah ku.. yg sdang cuba untuk menanggalkan ensel pintu kamar yg menjadi tempat istirehatnya bersama mak suatu masa dulu... aku bingung memikirkan untuk apa abah berbuat demikian.. aku lantas bertanya padaNya.. "kenapa nie bah??" abah hanya berdiam diri.. air muka tenang nya masih terpapar di wajah nya.. yaaa... setenang kali terakhir ku melihat kepergian nya..
namun.. dalam diam.. aku dapat merasakan ada bibit2 marah terhadap ku..

aku tertanya2 sdri?? mungkinkah dek pertelingkahan aku dan kakak ku td?? aku masih lagi kebingungan..

ku lihat tangan Nya sudah merah dek percubaan utk membuka ensel pintu tersebut.. aku lihat mak masih terlantar sakit di ats katil.. aku keluar mencari screw driver utk membantu Nya..

setelah aku ketemu.. dan kembali ke dalam rumah.. aku bilang kpda Nya.. "mari amat tlg bukak kn".. aku x tau kenapa aku berbuat demikian.. di saat aku cuba membuka ensel tersebut.. air mata ku mengalir tanpa dipaksa.. x tahu mengapa.. aku menoleh.. abah merenung ku dgn belas.. aku memalingkan badan dan mendakapNya.. ku cium pipi Nya.. dan ku salami tangan Nya.. "Abah.. ampunkan amat.. amat tau.. amat bnyak slah dengan abah... maafkan amat bah" aku terus menangis.. dan menangis.. abah hanya diam sambil memblas dakapan ku..

lama dalam dakapan abah... semua nya hilang.. yg ku dengar cuma esak dan tangis ku sdri.. aku tersedar.. air mata msih membasahi pipi dan bantal nemo kesayangan ku.. apis msih tido di sebelah ku dgn nyenyak nya.. "mujur mamat ni x sedar aku mimpi smp nangis" aku bermonolog sdri..

arghhhhhhh... amanat apa pula yg ak lalui ini?? aku kesat air mata sambil masih mengenang mimpi tadi.. mungkin aku terlalu merindui abah barangkali.. aku membuat andaian sndri.. bagi mnyedapkan hati.. aku bangun dengan longlai.. bersiap untk ke kelas.. mimpi tadi masih lagi ku fikirkan.. mimpi tadi.. nyatanya x seindah biasa..


p/s : yea yea.. entry ni pnah aku tulis dulu.. bla ak terbca balik.. rasa nak publish lagi skali..
ni mimpi aku?? entah.. aku pun dah lupa.. mungkin ekoran dari hilng ingatan dalam kemalangan lepas.. tapi cerita ni mmg cerita aku.. aku begitu pasti..
kerana peristiwa ni betul2 terjadi.. cuma plot dan watak yang berbeza..
namun.. ianya benar2 terjadi..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails