Powered By Blogger

Followers

--x kenal maka x cinta--

"kalau dah baca follow.. xnk baca sila click kat butang "X" "

Tuesday, December 14, 2010

-- facebooking + blogging --

three.. two.. one.. ACTION!!!

AND THE STORY BEGIN

saper yang x guna fb?? dan ramai mana manusia yang guna blog?? dan kebnyakkan manusia yang ada fb tau apa itu blog kn kn kn... dari skolah rendah.. sampai ke warga emas.. kebnyakan mereka ada fb.. fb dh berada di kemuncak laman kepada era globalisasi sekarang (pepandai jer wat spekulasi sendiri)..

sebagai mukhadimah- n3 ni dihasilkan tanpa menidakkan kewujudan twitter and tagged and so on.. huhuhuhu..

ermm.. ari ni aku rsa facebook + blog ni dah kembali mendominasi hidup aku.. stiap apa yang aku buat.. terlintas nak post kat fb.. stiap apa yg aku rsa.. terlintas nak tulis dalam entry kat blog.. aduh... adkah aku ni dah dikira sebgai GILA??

aku rsa.. x kot.. sbb.. slain dr fbooking and blogging.. aku masih pkir psal pelajaran.. dan aku rsa pelajran aku x terjejas dek lamunan laman social ni.. pas tu.. fb ngan blog ni membantu aku utk improve my self confident utk berhadapan dgn org rmai.. idea utk berborak pun x lekang bila kta bergaul dgn rmai org (friends/followers) even kta x bersua muka kn kn kn....

haaa... lagi lagi.. melalui fb ngan blog ni kan.. aku leh dpt latest news.. paham2 jer la.. nak tgk brita or bca newspaper, ak agak malas la skit.. hehehhee.. beside of buffered earning yg x seberapa tu kn.. aku rsa bnyk kebaikan la fb ngan blog ni..

tapi tapi tapi.. fb ngan blog ni aku rsa ada keburukan jgak la.. sbb klu xder fb ngan blog.. aku rsa sunyi.. hehehehe..and.. akan membawa keburukan kalau disalahgunakan oleh mana2 pihak.. and for sure.. bil elektrik akan melambung.. heheheee...

bagi yang ada 2,3 account fb dlm satu msa tu.. aku arap korg dpt manage la fb korg dgn baik.. perkara mcm ni biasanya terjadi lpas 1st account tu over loaded total friend dia.. so.. owner dia pun create la satu account baru.. contoh nya, 1st acc nama "HALIMAH JONGANG".. 2nd acc nama "HALIMAH JONGANG DUA"... agak2 cam tu la kondisi nama yang dorg bagi utk profile name dorg.. hehhhee

so so so.. so far.. aku rsa aku still bleh manage la acc fb ngan blog aku ni.. lagi pun.. fb ngan blog ni mengisi masa lapang je kn.. hehehhee... and and and... juga membantu aku utk mengingati perkara2 lepas.. almaklumla.. memori aku ni kadang2 slow skit... so.. bler ada blog ni.. banyak membantu aku utk ingt bnyak perkara2 yg lpas la.. hehehehhee

ok ok ok ok.. aku rsa smp sini dulu la.. aku nak tidur jap.. agak penat balik kelas tadi.. skrang tgh ngadap fb+blog+assignment.. hehehehe so.. pas bca e3 ni.. aku arap korg pndai2 la manage idup korg k.. jgan biar menda2 mcm ni menggangu idup korg.. INGAT!! manusia yang create fb.. bukan fb yg create manusia.. so.. LU PIKIR LA SENDIRI!!!!!!!!!

cau cin cau..
zassssssssssssssssssssssssssssssssss

4 comments:

  1. aku sume ade..ecept..twiitteerrr~~ ^^

    ReplyDelete
  2. stuju2...
    1st acc nama "HALIMAH JONGANG".. 2nd acc nama "HALIMAH JONGANG DUA"..ngahahaha..nk gelak guling2 jap..

    ReplyDelete
  3. blogging is like a journal to me..tp kekadang xde idea boring gak...xtau nak tulis ape...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails