Powered By Blogger

Followers

--x kenal maka x cinta--

"kalau dah baca follow.. xnk baca sila click kat butang "X" "

Monday, August 27, 2012

-- UNTUNG LAH ADA YANG SAYANG --


three.. two.. one.. ACTION!!!
AND THE STORY BEGIN..


ASSALAMUALAIKUM.. dan salam sejahtera kepada readers skalian...

Petang semalam aku pergi beraya di sebuah rumah terbuka pagar dan pintu milik kawan aku yang bernama adri bukan nama sebenar .. tapi beliau ni xda kat rumah.. sebab kena kerja.. yang ada Cuma parents dan kakak beliau..

Aku pergi dengan azuadi.. oleh kerna adri ni xda kat rumah.. so kami berdua amik peluang ni utk beramah mesra dengan mak ayah adri dan kakak dia.. dalam banyak2 isu dan topik yang kami bincangkan.. termasuklah topik kerja adri ni.. before that.. aku perjelaskan sedikit sebnyak biodata adri..

NAMA  : ADRI JHONSON MAKANPAGAR AYOYO
NAMA SANDARKAN PADA KENANGAN : ADRI THE ALAM BOY’S
GENDER : LELAKI
UMUR : 24 TAHUN
STATUS : BUJANG
TINGGI : 170CM
BERAT : 63KG
STATUS PENDIDIKAN : GRADUAN AKADEMI LAUT MALAYSIA (ALAM)

Alkisah nya.. mak dan ayah adri ni bising.. sebab dh berbulan abis ALAM.. adri masih belum kerja.. duk makan tido mentakadarah.. makan tido mentakadarah.. tu x termasuk berak kencing dan sebagainya.. akhir nya.. mak dia suruh/paksa dia kerja kat salah sebuah pasaraya  yg bernama RUMAH GEMBIRA bukan nama sebenar ..

Sambil bergurau senda dan beramah mesra.. aku sedar.. yang kawan aku ni cukup beruntung sbab ada orang yang amik berat pasal kerja dia.. pasal makan minum dia.. pasal pakai dan attire dia..

Pernah sesekali aku dengar keluhan adri ni terhadap attitude mak dia yang cukup memaksa..

Tapi bagi aku.. itu lah yang terbaik untuk kau adri.. fikir lah.. mak ayah mana nak tengok anak dia susah?? Ni untuk kebaikan ko jugak.. mngkin hari ni ko x nampak positive dia.. suatu hari kelak.. sesungguhnya tuhan telah susun hidup kau kerana Dia lebih mengetahui setiap perkara yang tidak kita ketahui..

Kepada readers kat luar sana.. hargai lah parents korang sementara masih boleh dengar leteran dan nasihat diorg.. sesal dahulu keadaan sekarang.. sesal kemudian dah kurang berguna..

Moral  of the story : untung sebenarnya ada orang amik berat pasal kerja kita ni..

Cau cin cau....
Zasssssssssssssss.....

2 comments:

  1. betul2....stuju sgt2...but that story is legendary,,so hillarious..

    ReplyDelete
  2. INDEED.. ADA POINT NAK KENAKAN ADRI NANTI.. HAHAHA

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails