Powered By Blogger

Followers

--x kenal maka x cinta--

"kalau dah baca follow.. xnk baca sila click kat butang "X" "

Friday, August 31, 2012

-- saka simpanan aku --

three.. two.. one.. ACTION!!!
AND THE STORY BEGIN..


ASSALAMUALAIKUM dan salam sejahtera (typical pembaca berita)

 Korang2... korang pernah x kumpul something yg orang lain mungkn x anggap penting pun tapi unik bagi korang?? Such as, cicin pembuka tin coke ke.. Botol deodorant yg dh abis ke.. atau apa2 jer lah yang korang kumpul lama.. ada?? Ada?? Ada??? Hahaha.. tapi barang kemas/pinggan mangkuk/ periuk belanga  x masuk carta ekhhh.. kala ada jugak yang nak cerita kat sni.. maka akan diikuti lah ngan sesi maki memaki.. hahahha

Ok ok ok.. sebenar nya.. dalam hidup aku.. ada beberapa perkara yang aku suka simpan.. tidak lah banyak.. dan tidak lah mahal pun nak dapatkan menda2 tu.. tapi ini lah aku.. aku adalah aku.. so.. lets check it out.. apa yang aku suka simpan tu yea... hehehehe... yang pasti.. bukan saka yeaaa...

Barang unik pertama..  jeng jeng jeng.. NAMPAK?? NAMPAK?? NAMPAK?? NAMPAK??

Tiket wayang... tiket wayang ni boleh katakan 60% daripada jumlah tontonan wayang aku seumur hidup aku.. 40% lagi biasanya sbb ada kat orang yg keluar ngan aku tu.. huhuhu tiket wayang ni banyak kenangan nya.. dan beri impak yang besar dalam hidup aku.. bila tengok2 balik.. “ehhh.. tarikh ni.. aku gi tgk cter ni??”..... “aku pergi ngan saper ekhh??”.. “ehh.. time ni bkn ke aku dah clash ngan minah tu ke??”.. “tket ni ada 2 jer.. ngan saper ekhh??” hahaha.. begitu lah ksah tiket wayang ni.. uhurmmmmmm.....

Barang unik ke2... jeng jeng jeng!!! lagi skali.. 


“its not about the money.. money... money.. we dont need your money money money.. forget about the price tag” kata jc j.. hehehe PRICE TAG.. ok ok ok.. slow down.. slow down.. aku suka simpan price tag.. bukan bermakna aku suka shopping (shopaholic).. tp ni lah minat aku.. baju yang aku beli ke.. orang belikan ke untuk aku.. sumer nya price tag tu aku simpan.. and.. and.. and.. aku bleh bagi tau.. price tag sekian2 untuk baju yang mana.. hahaha.. tu lah cara aku menghargai apa yang aku dapat either aku beli atau sugar  orang lain belikan.. well.. actually ada kisah sedih disebalik kenapa aku mula berminat simpan price tag ni.. next time yea.. aku cterkn..

Barang unik ke3.. jang ohhhhh jang.. huhuhuhu


Urmmmm.. ni agak ridiculous skit... used top up card.. kad2 ni.. aku simpan dari hari pertama aku pakai hp.. form 4 time tu.. 2004.. start daripada hari tu.. aku beli jer top up, gores and aku simpan card dia.. sehingga sekarang.. ehhh ehhh... aku x kutip tepi jalan tau?? Ni sumer aku beli.. ada time2 yang aku x simpan.. time aku beli top up kat 7e.. sbb dia bagi kertas nipis tu.. so xleh simpan lama2.. nanti nombor dia ilang... akhir tahun lepas aku ada lah kira kad ni.. dari thun 2004 smp 2011.. baru rm19k JER jumlah duit yang aku habiskan untuk beli topup.. motif simpan card2 ni?? Untuk kegunaan masa akan datang.. x lari kemana nombor 16 digit yang celcom sediakan tu.. tup tup.. ulang balik.. hahahaha.. dengan harapan celcom ulang balik nombor2 tu.. so gibberish..

Ehhhh.. ada cter menarik pasal kad top up ni.. jap lagi aku ceritakan dlm next entry..



Barang unik terakhir adalah.. actually bukan lah barang.. tapi ianya berbentuk softcopy.. hahaha.. mesej2 sepanjang perbualan aku ngan sesiapa saja.. start dari hari aku mula kenal seseorang.. lalalala.. tengok tu.. sampai kolony tu punya msej pun aku simpan.. tapi biasanya nombor macam ni lepas sminggu aku padam laaa... opssss.. celcom ceti tu sila abaikan.. hehehhee...  lihat lah pada jumlah conversation tu.. ngan asmara saja ada 50ribu.. dengan bulan 200k.. Lagi xleh blah yang kolony tu punya bonus.. ak x guna2.. kalu bleh claim ngan duit.. aku dah claim.. Motif simpan msej2 ni?? Kalau rindu.. boleh baca balik.. kalau ada tersalah tersilap.. boleh view balik.. macam entri aku yang lepas (klik).. hehehhee

Ok ok ok.. kesimpulannya.. setiap orang ada hobby dan minat yang tersendiri.. Aku mungkin minat menda2 macam ni. Korang pulak?? Hahahhaa

Ok dah laa membebel.. nak siapkan entri lagi satu plak ni..

Cau cin cauu..
Zassssssssssssssssssss.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails