Followers

--x kenal maka x cinta--

"kalau dah baca follow.. xnk baca sila click kat butang "X" "

Monday, August 27, 2012

-- JADILAH MACAM KAABAH --



three.. two.. one.. ACTION!!!
AND THE STORY BEGIN..

 
“JADILAH MACAM KAABAH.. SETIAP TAHUN BERJUTA ORANG DATANG DENGAN SEJUTA SATU  MASALAH YANG DIADU.. TAPI KAABAH TETAP  TEGUH, X GOYAH DAN SEDIKIT PUN X BERUBAH BENTUK DIA..”

Hai.. salam sejahtera semua..

Ayat di atas, bukan lah dipetik dari mana ceramah atau kata2 dari mereka yang terkenal.. Cuma pesanan ringkas dari insan yang bergelar abah..

Sambil kakinya ku urut.. itu lah ayat yang terpacul dari mulut abah.. Nasihat abah tatkala aku didatangi dengan masalah.. kata abah lagi.. “kalau kita berhadapan dengan banyak masalah macam mana sekali pun.. jadi diri sendiri dan hadapi dia.. jangan berubah.. jadilah macam kaabah”

Hari ni aku asyik teringat kata2 tu.. berputar ibarat winamp yang diulang tanpa henti..

So, kawan2 ku sekalian.. walau sebesar mana pun masalah serta kesusahan yang kita hadapi.. jangan lah gusar dan takut.. dan yang penting.. jangan lari dari masalah.. sebaliknya hadapi dengan sebaik mungkin dan jadi diri kita sendiri.. Sebab masalah xkan selesai kalau kita tak selesaikan.. dan kita yang sepatutnya mengubah masalah tu supaya diperbaiki.. bukan masalah mengubah diri kita untuk jadi seseorang yang kita sendiri tak nak jadi..

OK OK OK.. harap en3 ni x disalah tafsir oleh mana2 pihak..  peace.. NO WAR!!!

Sekian, terima kasih..

Cau cin cau..
Zasssssssssssssssssssss....

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails