Powered By Blogger

Followers

--x kenal maka x cinta--

"kalau dah baca follow.. xnk baca sila click kat butang "X" "

Friday, May 27, 2011

-- family oh FAMILY.. and AGAIN.. OH FAMILY!!! --

hello guyzzz..
today i wanna talk about family.. ermmm.. yuppy.. FAMILY...

its been so long that i'm no longer feel the actual meaning of family in my life.. yeah.. sometimes i must say that.. "WAHHH!!! I'VE GOT A VERY BIG FAMILY".. uhukssss.. but while sitting alone.. i do feel lonesome..
wait wait wait wait.... apa kes aku duk speaking ni?? uhuksss...

according to..  opsss... menurut EN WIKI yang tiada apa2 relation atau terlibat dgn family tree aku.. dia kata
"FAMILY IS FROM LATIN WORD (familiare). IT IS A GROUP OF PEOPLE AFFILIATED BY CONSANGUINITY, AFFINITY, OR CO-RESIDENCE." terjemahan dier??? sendiri cari lahh...

ok ok ok.. korang mst pernah terlintas.. even tak pernah mimpi.. tapi pernah terfikir nak ada sebuah keluarga yang ikut macam kehendak korg 100%.. alaaaa... macam fairy tale laa... bdak2 pompuan nak kawin ngan anak raja.. budak2 lelaki plak nak jadi putera raja.. kih kih kih..

entry kali ni.. aku nak citer aper type kuarga yang jadi impian aku..

ermmmmm... dalam impian aku tu.. of coz.. aku nak sebuah kuarga yang lengkap.. means.. i got parents.. some siblings.. 2 lelaki dan 2 perempuan is enough.. hahaha

1- bila balik cuti.. famly akan wat makan2 (mengikut apa yang ditanya mak waktu aku dlm perjalanan pulang.. contoh nya.. "amat.. what do u like to eat today??" aku pun jawab "sate bakar ngan famly".. then bler balik family tgh siap2 kan peralatan nak bakar sate... hahahaa

2- time pergi shopping.. wahhhhhh.. just tunjuk itu ini.. and everything will be on the counter.. lalalala.. indahnya dunia... hak hak hak

3- time di meja makan.. none of us will take the spoon and put the food in our mouth.. not until the family members is complete.. unless yang mmg dh tau xdpt nak exist kn dri kat meja makan time tu.. :)

4- part nom 3 tu.. seakan sama ngan part nom 4 ni.. tp berlaku time berbuka dan bersahur di bulan ramadhan.. hey hey hey.. MAKAN SAMA2.. EVEN TAK AD SLERA PUN.. TAPI TUNJUK MUKA KAT MEJA MAKAN.. will be such a big pleasure.. :)

5- time ada siblings yang tgh sentap.. mesti ada yang land a shoulder to cry on.. huhuuh.. and share any problem..

6- bila aku sakit.. ada yang sanggup amik EL.. and take care of me.. hurmmmmm :(

7- HEY!!!!!!!!!!!!!!!tgk AF sama2.. riuh rendah sebijik rumah kalau sorang sokong A.. sorang sokong B.. dan mula lah adegan kutuk mengutuk budak2 AF tu..

8- tgk movie sama2.. klu sorang nk pergi toilet.. pause jap.. hahaha.. :P dan continue balik bler dh cukup korum...

9- ITS GRADUATION DAY'S YAWWW!!!! hopefully sumer family members dpt participate.. and even graduation tu venue dier kat England.. x salah kn kalau abiskan duit untk meraikan hari indah tu.. hehehhee :P

10- when its come to HARI RAYA.. semua family member balik rumah.. even yang dah kawin pun.. sila balik rumah pasangan anda setelah beraya dan bagi duit raya kat aku.. hahahhaa :P

sebenarnya banyak lagi impian aku.. tapi we stop right here dlu k.. hahaha abis nanti kertas klu aku list down everything.. hahaha tak bermakna apa yang aku list kn tu aku tak dapat OK?? cma impian aku jer.. hahah.. AND YES... AKU BERSYUKUR.. kang ada plak yang kata aku tak bersyukur.. huhuhu mulut manusia mmg x leh tutup

ok ok ok.. dah dah dah.. tamat lah... aku nak tido da ni.. harap2 sumer impian aku akan dapat aku REALISASIKAN spt kata ADIRATNA yang turut join aku tulis en3 kali ni ... till then...
C YA WHEN U WANNA C ME...
CAU CIN CAUUUUUUU!!!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails