Powered By Blogger

Followers

--x kenal maka x cinta--

"kalau dah baca follow.. xnk baca sila click kat butang "X" "

Wednesday, April 7, 2010

...imbas kembali...

pendaftaran di Politeknik Sultan Mizan Zainal Abidin Dungun... benar2 mnggugat iman ku.. hati yang tidak mahu berada di sini.. menjadikan aku banduan di luar sangkar penjara... namun perjalanan idup arus ku teruskan... teringat semasa permulaan perjalanan pagi td di rumah..

"jangan risau.. amat akan balik tiap2 mngu" kata abah kepada semua ahli keluarga ku yg mengiringi pemergian ku di pagi yg hening itu.. hurmmmmm... terpkir sejenak... mungkin kah benar kata abah ku itu???

pendaftaran dibuat dlm keadaan kucar kacir.. tiada siapa yg ku kenali berada di sisi.. abah.. di bawa ke dewan yang ku sendiri tidak tahu nama nya.. kini.. tinggal lah aku keseorangan menanti barisan sambil mmegang sebuah file berwarna kuning hasil pemberian adik kesayangn ku...

seusai pendaftaran di poli.. kami(sekumpulan pelajar yg bergelar freshi) di bawa ke kamsis untuk pendaftaran asrama.. selama penantian ku disitu.. tertanya2.. siapakah mereka yg akan bersama dgn ku spnjang semester ini?? mungkinkah dia?? smbil memandang seorang lelaki yg bengis muka nya.. atau.. mungkin kah dia?? lelaki yg terbekas dek dakwat pen di baju putih nya.. ternyata.. tekaan ku benar..

penempatan ku di Block A blik 404... aku ditempatkn bersama seorang budak kelantan yg bernama safuan.. yaaaaaa... safuan.. lelaki yang ku lihat sebentar tadi..

hurmmmm... hari pertama di poli.. ternyata pengalaman baru yang x dpt ku lupakan..
abah tinggalkan aku sejurus kami habis bershopping di mydin(psaraya terbesar di dungun)
huhuhuhuhuhuhu... semoga permulaan di hari itu.. akan memberikan penguhujung yg terindah dalam idup ku..

3 comments:

Related Posts with Thumbnails